Folna kiselina jedan je od najvažnijih vitamina za zdravlje

Neke su tvari u tijelu veoma bitne za održavanje zdravlja i harmonije u organizmu. Takve se tvari često nalaze u raznim lako dostupnim namirnicama, pa ih možemo unositi zdravom i uravnoteženom prehranom u dovoljno velikim količinama. 

Ipak, u nekim situacijama potrebna je dodatna pomoć u obliku dodataka prehrani. Folna kiselina spada u jednu od tih tvari koje su izrazito bitne za organizam.

Razlozi za konzumiranje folne kiseline

Folna kiselina, znana još i kao vitamin B9, jedna je od najvažnijih tvari u tijelu, koja se može pronaći gotovo u svim dijelovima organizma. Razlog za to je što se folna kiselina prije svega koristi u sintezi DNK, zbog čega ju je važno svaki dan unositi u dovoljnim količinama. 

Osim što može utjecati na razvoj ploda, nedostatak folne kiseline može utjecati i na pogoršanje simptoma raznih bolesti poput:

  • Psorijaze
  • Artritisa
  • Astme
  • crijevnih bolesti

Također može uzrokovati i razne bolesti srca te pogodovati razvitku raka. Upravo to su razlozi za konzumiranje folne kiseline i njezin unos u organizam.

Prirodni izvori ovog važnog vitamina

Za naše svakodnevne potrebe, folna kiselina može se pronaći u čitavom nizu namirnica, pa ćete zasigurno pronaći nešto za sebe, čak i ako ste izbirljivi. Razne vrste mesa, a pogotovo jetra i bubrezi, odlični su izvori folne kiseline. 

Zeleno povrće poput zelene salate, kelja i šparoga također u sebi imaju nešto veće količine, a osim njih, ona se može pronaći i u gljivama, mahunarkama poput graha, kvascu, orašastim plodovima te u raznim sokovima poput onog od rajčice i naranče. Folna kiselina također se može pronaći u nekim žitaricama, a neke su države također počele namirnice poput brašna, kukuruza i riže dodatno obogaćivati folnom kiselinom.

Za brže djelovanje folne kiseline u organizmu

Ipak, ponekad je folnu kiselinu najbolje uzimati u obliku dodatka prehrani, pogotovo ako nam je veoma bitno brzo povećati njenu količinu u tijelu. Korištenje dodataka prehrani pogotovo se predlaže trudnicama, jer su već od samih početaka i začeća ploda neke tvari važne za razvoj ploda. S folnom kiselinom u dodatcima prehrani treba biti pažljiv, jer dugotrajno uzimanje može prekriti simptome nedostatka vitamina B12, što rezultira oštećenjem živaca. 

Osim toga, folnom kiselinom moguće se i predozirati, pa je važno pratiti upute od liječnika. Također, njezina veća količina u dodatcima prehrani može imati i nuspojave, poput alergija i osipa, što treba imati na umu pri konzumaciji.

Znate da dodatak prehrani Thyroid vam može pomoći brže regulirati rad štitnjače i vratiti tijelo u harmoniju. Više o tome u članku sa naslovom “Pomozite svojoj štitnjaći uz Thyroid napitak“.

Postovi iz iste kategorije: